• Ana Sayfa
  • Çözümlerimiz
    • Bomgar
    • Netsis ERP
    • Maximizer CRM
  • Destek
  • Hakkımızda
  • İletişim


İşletmenize CRM gerekiyor mu?

Picture
Hiçbir işletmenin – boyutu her ne olursa olsun – müşteri ilişkileri yönetimini göz ardı etme lüksü yoktur. CRM en basit haliyle hiçbir şeyin gözden kaçmaması için kayıt tutma yöntemidir. Kâğıt üstündeki bir iletişim listesi, basit bir veri tabanı ya da firmaya özel geliştirilmiş bir sistem olabilir. 

CRM’e nasıl yaklaşırsanız yaklaşın etkin bir şekilde kullandığınızda satışlarınızı arttırabilir, daha çok müşteriyi elde tutabilir, kar marjlarınızı arttırabilir, hatta satış ve pazarlama maliyetlerinizi azaltabilirsiniz. 

  • Dürüst olun, müşteri bilgilerinizi post-it not kâğıtlarına yazıp kaybettiğiniz oldu mu?
     
  • Yoksa bir müşteriye ulaşmak için altın bir fırsatının siz farkına varmadan gelip geçtiği oldu mu? 

  • En iyi müşterilerinizden bazıları başka yerlere gitti ve bunun nedenini bilmiyor musunuz?
Hangi iş dalında olursanız olun ve firmanız ne kadar küçük olursa olsun, müşteri ilişkileri yönetimi bu sorunları daha etkin bir şekilde çözmenize yardımcı olabilir. İşte size bunun için on neden:
  1. Müşterilerinizi tanıyın
    Sizinle kimin ne sıklıkla iş yaptığını bilin ve güncel  iletişim bilgilerine sahip olun. Satış geçmişlerine erişiminiz olsun ki böylece allım eğilimlerini belirleyebilin. Tercihlerini bir bakışta görün ve onlara doğru zamanda doğru mesajla ulaşın. Aynı zamanda müşterileri ne zaman kaçırdığınızı bilin – ve onları geri kazanmaya çalışın.  
  2. Müşterilerinize değer biçin 
    Müşterilerinizi ve alım düzenlerini analiz ederek her müşterinin firmanız için ne kadar değerli olduğunu tam olarak belirleyebilin. Bu bilgileri kullanarak en çok kar getiren müşterilerinizin yanı sıra diğer önemli müşterilerinizi de belirleyin. 
  3. Tüm bilgileriniz tek yerde olsun
    Özel CRM sistemleri satış ve pazarlama verilerinizi hesaplar, stok ve teslimat bilgileri gibi diğer bilgilerin yanına eklemenize izin verir. Bu sayede herhangi bir müşterinin firmanızla olan tüm ilişkisini – siparişlerinin zamanında ulaşıp ulaşmadığından ödemelerini vaktinde yapıp yapmadıklarına kadar – görebilirsiniz. Müşteri bilgilerinizi nasıl saklarsanız saklayın, gerekli tüm bilgilerin erişilebilir olduğuna emin olun.  
  4. Pazarlamanızı test edip geliştirin
    Basit bir CRM sistemiyle pazarlama girişimlerinizin başarılarını kolaylıkla analiz edip daha sonraki girişimlerinizi buna göre geliştirebilirsiniz. 
  5. Satış adetlerinizi arttırın
    Birçok araştırma CRM’in satış rakamlarını arttırdığını göstermiştir. Tüm müşteri bilgileri parmaklarınızın ucunda olduğunda satış girişimlerinizi daha etkin bir şekilde hedefleyebilir, yaklaşımlarınızı daha stratejik bir şekilde zamanlayabilir, dönüşüm oranınızı iyileştirip müşteri başına düşen satış adetlerini arttırabilirsiniz. 
  6. Müşterinizi elinizde tutun
    Müşteri kayıtlarını düzgün bir şekilde tutmak daha iyi hedeflendirilmiş ve daha kişisel bir hizmet sunmanızı sağlar, böylelikle müşteri memnuniyet oranı artar ve bu da iyi müşterilerinizi elinizde daha uzun süre tutmanızı sağlar. 
  7. Müşteriyi teşvik etme ve Çapraz Satış
     Müşteri alım düzenlerini bilmeniz müşterilerinizi daha çok alım yapmaya teşvik etme ve çapraz satış yapma fırsatları sunarak her müşterinin değerini maksimuma çıkarmanızı sağlar.
  8. Veriminizi arttırın ve maliyetleri düşürün
    CRM verimle ilgilidir. Hedeflemenizi iyileştirir ve fireleri azaltırsanız satış ve pazarlama maliyetleriniz azalabilir. Ve mükerrer işlemleri ortadan kaldırarak daha çok zaman ve para kazanabilirsiniz.
  9. Eğilimleri ayırt edin ve değişiklikleri gözlemleyin
    Birçok ufak firma genellikle gelişmeleri geriden takip ederek değişikliklere pazardan sonra yanıt verir. CRM değişen müşteri ihtiyaçlarını anında saptamanızı sağlar ve böylelikle hızlı tepki verebilirsiniz. 
  10.  Verilerinizi kullanarak yeni müşteriler bulun
    Mevcut müşterilerinizle ilgili bilgiler, en iyi müşterilerinizle benzeşen yeni müşteriler bularak onlara da başarılı satışlar yapmanızı sağlayabilir. Soru soranlarla potansiyel yeni müşterilerin detaylarını saklayın ki daha sonra irtibata geçebilesiniz.
Copyright 2012 Promesa Bilgi Teknolojileri